T.C

MALTEPE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
ULAŞIM HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler

Amaç ve Kapsam

MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı, Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü' nün kuruluş, hizmet türü ve işleyişiyle ilgili esasları ile müdürlüğün görev, yetki ve çalışma sorumluluklarını düzenlemektir.

  1. Bu yönetmelik, Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü' nün görev, yetki, sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Yasal Dayanak

MADDE 2   - (1) Bu yönetmelik aşağıda tanımlanan kanun ve ilgili diğer mevzuata

dayanılarak hazırlanmıştır.

  1. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
  2. 5393 Sayılı Belediye Kanunu
  3. Taşınır Mal Yönetmeliği
  4. 4857 Sayılı İş Kanunu
  5. Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik

Kuruluş

MADDE 3 - (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü; Belediye Meclisinin, 01.01.2010 Tarih ve 1 Sayılı kararı ile kurulmuştur.

Tanımlar ve Kısaltmalar

MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen;

  1. Başkan: Maltepe İlçe Belediye Başkanı,
  2. Belediye: Maltepe İlçe Belediyesi
  3. Müdür: Maltepe Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürü,
  4. Müdürlük: Maltepe Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
  5. Birim: Maltepe Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğüne bağlı alt oluşumları
  6. Birim Yöneticisi: Maltepe Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünde Şef kadrosunda görev yapan birim yöneticileri
  7. Personel: Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümü.

İfade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Organizasyon Yapısı, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Organizasyon Yapısı

MADDE 5 - (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve/veya Başkanın görevlendirdiği, yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

(2) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü aşağıdaki birimlerinden oluşur.

ULŞ-BK.1 _ İdari Birim

ULŞ-BK.11 _ Sevk ve İdare Şefliği

ULŞ-BK.12 _ Atölye Şefliği

Personel Yapısı

MADDE 6    - (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünde, Maltepe Belediyesi norm kadro

standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, kadrolu işçi, sözleşmeli personel ve belediye şirketi yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.

(2) Müdürlükte görev yapan personel İç Kontrol Eylem Planı kapsamında, tanımlanmış süreç ve görev tanımlarına uygun hareket eder.

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 7 - (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünün genel görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Müdürlüğün Kamu Hizmet Standartlarını hazırlamak, güncellemek, yayınlamak,
  2. Stratejik Plana, Performans Programına, Yatırım Programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.
  3. Maltepe Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
  4. Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak, 3071 sayılı Kanun gereği, dilekçe yoluyla yapılan başvurulara ilgili yasal süreleri içerisinde bilgi vermek, işlem safhasının duyurulması halinde alınan sonucu ayrıca bildirmek.
  5. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak.
  6. Müdürlükte gerçekleşen tüm iş ve işlemleri 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde yürütmek.
  7. Müdürlük tarafından yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak, gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
  8. Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak Maltepe Belediyesi resmi web sitesinde (www.maltepe.bel.tr) yayınlanmak üzere yetkili müdürlüğe fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.
  9. İhtiyaç halinde belediye müdürlükleri ve belediye dışı kurumlarla birlikte işlerlik çalışmaları yürütmek.
  10. Gerektiğinde mevzuata uygun satın alma işlemlerini yapmak.

(2) Müdürlüğün özel görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Belediye hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli olan taşıtları satın almak, kiralamak.
  2. Belediyenin demirbaşında kayıtlı bulunan araçların bakım ve onarımını yapmak.
  3. Taşıt ve makinelerde kullanılmak üzere akaryakıt ve yedek parça satın almak.

Müdürün Görev ve Yetkileri

MADDE 8 - (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün genel görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde Müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlaması ile ilgili çalışmalar yürütmek, müdürlüğün görevleri ile ilgili olarak diğer kurumlarla veya kurum içi müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak,
  2. Müdürlük adına yapılacak harcamalarda gerçekleştirme görevlisi ile avans ve maaş mutemedini belirlemek,
  3. Müdürlüğün Çalışma Yönetmeliğinin hazırlanmasını veya varsa yürürlükteki yönetmeliğin güncelleme ihtiyaçlarının gereğini yerine getirilmesini sağlamak için; Meclise iletmek üzere Başkanlık Makamına sunmak, ihtiyaç halinde yönergeler hazırlayarak uygulamaya koymak ve yürütmek
  4. Müdürlüğe ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmek ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
  5. Stratejik Plan ve Performans Programı kapsamında, müdürlüğün görev alanına giren konularda, amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek için gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak,
  6. Yasal süre içerisinde müdürlüğün Birim Faaliyet Raporunu hazırlayarak Faaliyet Raporunu hazırlayan birime iletmek,
  7. Performans Programı doğrultusunda müdürlüğün bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini, yıllık yatırım programını hazırlamak,
  8. Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlayarak imza yetki yönergesi çerçevesinde paraflamak veya imzalamak,
  9. Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek, teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak,
  10. Müdürlüğe gelen evrağı incelemek, evrak kabul şartlarına uygun değilse reddetmek, kabul şartlarına uygunsa ilgilisine havale etmek veya havale ettirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak,
  11. Yapılan çalışmalar hakkında Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısına rapor vermek,
  12. İç Kontrol Eylem Planı Esasları gereğince müdürlük personelinin çalışma performansını değerlendirmek,
  13. Disiplin Amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

n) Yönetimindeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek. Çalışanların iş koordinasyonunu, birim içi çalışma akışını kontrol etmek,

  1. Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün özel görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
  1. Toplu ulaşım güzergâhlarının belirlenmesi için kurulacak komisyonlarda Belediyemizi temsil etmek.
  2. Kayıp veya çalıntı araçlarımızı emniyet birimlerine yazılı olarak bildirmek.

Birimlerin/Büroların Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9

İDARİ BİRİM (ULŞ-BK.1)

Genel Görevleri

  1. Personel Özlük İşlemleri: Müdürlükte çalışan personelin özlük işleri ile ilgili yazışmaları yapmak, personelin maaş, ikramiye, fazla mesai, sigorta ve sosyal hakları ile ilgili işlemleri, yazışmaları yapmak ve evrakı muhafaza etmek (Hukuki Dayanak No: 1, 2, 4)
  2. Taşınır Kontrol İşlemleri: Müdürlükte bulunan demirbaş malzemesinin ve taşınırların kayıtlarını tutmak ve kırtasiye malzeme ihtiyacını temin edilmesini sağlamak (Hukuki Dayanak No: 3)
  3. Müdürlük Kalemi: Müdürlükte yapılan yazışmaları konularına göre tasnif ederek arşivleme işlemlerini yapmak, gelen evrak, giden evrak ve dilekçe kayıtları tutularak havalesi yapılan evrakların ilgili personele ve servislere zimmetinin yapmak, evrak sürelerini takip etmek ve resmi yazışmaya ilişkin diğer işlemleri yürütmek (Hukuki Dayanak No: 5)
  4. Müdürlük Sekretaryası: Müdürlüğe bağlı diğer birimlere sekretarya hizmeti sağlamak, toplantı organizasyon faaliyetleri ve toplantı tutanağı düzenlenmesi gibi idari konularda destek vermek

SEVK VE İDARE ŞEFLİĞİ (ULŞ-BK.11)

Özel Görevleri

  1. Araç Sevk ve İdare: Görev yapan şoför personel ile araçların sevk ve idaresini gerçekleştirmek. Müdürlüklerin hizmetlerini aksatmadan yerine getirebilmeleri için araç tahsis etmek. Memur personelin servis hizmetini gerçekleştirmek. Belediyemizin kültürel ve sosyal etkinliklerinde ulaşım desteğini sağlamak. Araçların 237 sayılı Taşıt Kanunu ve ilgili genelgeler doğrultusunda görevlendirilmesi, bu kapsamda ilgili işlemeler ile sevk ve idare edilmesini sağlamak.
  2. Şoför Puantaj İşlemleri: Şoförlerin; fazla mesai, yıllık izin ve istirahat raporlarını takip ederek arşivlemek. İhtiyaç halinde müdürlük personelinden, ehliyet sınıfına göre Başkanın veya müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısının onayıyla şoför görevlendirmek.
  3. Taşıt Zimmetleme: Kiralık ve demirbaşa kayıtlı taşıtların hangi personelin kullanımında olduğunu kayıt altında bulundurmak.
  4. Araç Görev Kâğıdı Tanzim İşlemleri: Araçların görev kağıtlarını düzenlemek, takip etmek ve arşivlemek.
  5. Ücretli Yol, Köprü, Tünel Geçiş İşlemleri: Tüm araçların, paralı yol, köprü, tünel geçişini takip ederek raporlamak.
  6. Araç Temin İşlemleri: Başkanlık Oluru ile belediyenin ihtiyacı doğrultusunda iş makinası, binek araç, otobüs, minibüs, kamyon, kamyonet, platform (sepetli araç), tek veya çift kabinli araç gibi muhtelif hizmet araçlarını kiralamak ve satın alınmasına ilişkin işlemlerin yapılmasını sağlamak. (Hukuki Dayanak No: 4734)
  7. Toplu Ulaşım Destek İşlemleri: Maltepe İlçesinde ikamet eden vatandaşlarımızın cenazelerinin ve cenaze yakınlarının il içi, il dışı ile mezarlıklara nakli ihtiyacı başvurularında, eğitim kurumları, okul ve spor kulüplerinin katılacakları müsabaka ve sportif organizasyonlar için araç talep başvurularını değerlendirerek mevcut durum ve imkanlar ölçüsünde talebin karşılamaya çalışmak.

ATÖLYE ŞEFLİĞİ (ULŞ-BK.12)

Özel Görevleri

  1. Araç Onarım İşlemleri: Arızalı araç ve iş makinalarının arızasının ekonomik şekilde gidermek. Araçların arıza kayıtlarını ve maliyetini kayıt altına almak. Hizmet için gerekli yedek parça ve sair malzemelerin tespitini yapmak, kontrol etmek, montajını yapmak
  2. Ulaşım Atölyesi Depo İşlemleri: Belediye binek araçlarının ve iş makinalarının akaryakıt ve madeni yağ ihtiyacını temin etmek ve ilgililerine teslim etmek. Temin edilen malzemelerin, ambar giriş ve çıkışını kontrol etmek. Yedek parça ihtiyacını tespit ve temin etmek, yapılan iş ve işçiliklerle alınan yedek parçaları kontrol ve kabul etmek.
  3. Araç Bakım İşlemleri: Araç ve iş makinalarının bakımını yapmak. Araçların, günlük, haftalık, aylık altı aylık ve yıllık bakım, onarım, yenileştirme, plan ve programlarını hazırlamak. Belediye binek araçlarının ve iş makinalarının akaryakıt ve madeni yağ ihtiyacını tespit etmek. Belediye hizmetlerinde ihtiyaç duyulan her türlü araç, iş makinası ve ekipmanı çalışır durumda hazır tutmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Genel Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 10 - (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 11 - (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisince kabul edildikten ve Belediye web sitesinde (www.maltepe.bel.tr) yayınlandıktan sonra yürürlüğe girer. Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile önceki yönetmelik yürürlükten kalkar.

Yürütme

MADDE 12 - (1) Bu yönetmelik hükümleri Maltepe Belediye Başkanı adına Ulaşım Hizmetleri Müdürü tarafından yürütür.