T.C.

MALTEPE BELEDİYE BAŞKANLIĞI

İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç ve kapsam

MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü' nün kuruluş, hizmet türü ve işleyişiyle ilgili esasları ile müdürlüğün görev, yetki ve çalışma sorumluluklarını düzenlemektir.

  1. Bu yönetmelik, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün görev, yetki, sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Yasal dayanak

MADDE 2    - (1) Bu yönetmelik aşağıda tanımlanan kanun ve ilgili diğer mevzuata

dayanılarak hazırlanmıştır.

  1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve Bağlı Mevzuatlar
  2. 5393 sayılı Belediye Kanunu
  3. Taşınır Mal Yönetmeliği
  4. 4857 sayılı İş Kanunu
  5. Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
  6. 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu
  7. 3308 Mesleki Eğitim Kanunu
  8. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
  9. 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu
  10. 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu
  11. Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar
  12. 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu
  13. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu

Kuruluş

MADDE 3 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü; Belediye Meclisinin, 07.01.2015 tarih ve 7 Sayılı kararı ile kurulmuştur.

Tanımlar ve kısaltmalar

MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen;

  1. Başkan: Maltepe Belediye Başkanını
  2. Belediye: Maltepe Belediyesini
  3. Kurum: Maltepe Belediyesini

ç) Başkanlık: Maltepe Belediye Başkanlığını

  1. Müdürlük: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü
  2. Şeflik: Müdürlüğe bağlı hizmet birimini
  3. Müdür: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünü
  4. Şef: Müdürlüğe bağlı hizmet birimi şefini

ğ) Birim personeli: Müdürlükte görevli tüm personeli

  1. İSG: İş Sağlığı ve Güvenliği

ı) SGK: Sosyal Güvenlik Kurumu

İfade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Organizasyon Yapısı, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Organizasyon yapısı

MADDE 5 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve/veya Başkanın görevlendirdiği, yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

  1. ) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü aşağıdaki birimlerinden oluşur.

İNS-BK.1 _ İdari Birim

İNS-BK.2 _ Memur Özlük Şefliği

İNS-BK.3 _ İşçi Özlük Şefliği

İNS-BK.4 _ Hizmet Alımı Personel İşleri Şefliği

İNS-BK.5 _ İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi

İNS-BK.6 _ Eğitim Şefliği

Personel yapısı

MADDE 6 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde, Maltepe Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, kadrolu işçi, sözleşmeli personel ve belediye şirketi yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.

  1. Müdürlükte görev yapan personel İç Kontrol Eylem Planı kapsamında, tanımlanmış süreç ve görev tanımlarına uygun hareket eder.

Müdürlüğün görevleri

MADDE 7    - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün genel görevleri aşağıda

belirtildiği gibidir.

a) Müdürlüğün Kamu Hizmet Standartlarını hazırlamak, güncellemek, yayınlamak, b) Stratejik Plana, Performans Programına, Yatırım Programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.

  1. Maltepe Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.

ç) Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak, 3071 sayılı Kanun gereği, dilekçe yoluyla yapılan başvurulara ilgili yasal süreleri içerisinde bilgi vermek, işlem safhasının duyurulması halinde alınan sonucu ayrıca bildirmek.

  1. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak.
  2. Müdürlükte gerçekleşen tüm iş ve işlemleri 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde yürütmek.
  3. Müdürlük tarafından yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak, gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
  4. Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak Maltepe Belediyesi resmi web sitesinde (www.maltepe.bel.tr) yayınlanmak üzere yetkili müdürlüğe fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.

ğ) İhtiyaç halinde belediye müdürlükleri ve belediye dışı kurumlarla birlikte işlerlik çalışmaları yürütmek.

  1. Gerektiğinde mevzuata uygun satın alma işlemlerini yapmak.
  1. Müdürlüğün özel görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
  1. Kurum personelinin alımı, atama, nakil, görevlendirme, vekâlet, emeklilik, istifa, fesih, kadro unvan değişikliği, intibak, terfi, askerlik borçlanması gibi göreve başlayışlarından görevden ayrılışlarına kadar yapılması gereken her türlü iş ve işlemleri yürütmek
  2. Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütmek, personel ihtiyaçlarını sistemli bir biçimde tespit etmek, personelin birimler arasında sayı ve nitelik yönünden uygun biçimde dağılımını sağlamak, buna göre atama ve görevlendirme işlemlerini yürütmek c) Süreklilik, verimlilik, ekonomiklik ve fırsat eşitliğine dayalı hizmet içi eğitim ilkeleri doğrultusunda birimlerle işbirliği yaparak, kurum personelinin eğitim ihtiyaçlarını değerlendirmek ve buna göre hizmet içi eğitim ilkeleri çerçevesinde planlama yaparak uygulanmasını sağlamak

ç) Eğitim plan ve programlarının verimli ve etkin bir şekilde gerçekleşmesi amacıyla yurtiçinde ve yurtdışındaki kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak eğitim ve öğretim bakımından yararlı olabilecek imkân ve kaynakları belirlemek

  1. Belediye bünyesinde 657 sayılı yasa, 4857 sayılı yasa ve 5393 sayılı yasa kapsamında çalışan kurum personelinin özlük dosyalarını oluşturmak, arşivlemek ve özlük hakları ile ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek
  2. İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve yönerge hükümlerine göre gerekli iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak ve diğer birimlerle koordine etmek f) Sendikalar ve toplu iş sözleşmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek
  1. Personel yönetim sisteminin uygulanması sırasında ortaya çıkan aksaklıkları belirlemek, bu hususların giderilmesi için gerekli önlemleri almak, çözüm önerilerini oluşturmak ve uygulamaları takip etmek, işleyiş hakkında sıralı amirlerine bilgi vermek ğ) Dolu/boş işçi ve memur kadrolarının iptali, ihdası, unvan, derece ve sınıf değişikliklerinin takiplerini yapmak, cetvelleri düzenlemek ve karar alınmak üzere Meclise sunmak
  2. 3628 Sayılı Kanun ve bu kanuna göre çıkarılmış olan Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik esaslarına göre personelden mal bildirimi almak ve muhafazasını sağlamak

ı) Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarını kazananların atamaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek

  1. İşçi Disiplin Kurulu çalışmalarına katılmak, Kurulun sekretarya görevini yapmak
  1. Geçici işçi pozisyonunda personel çalıştırılabilmesi hususunu vize alınmak üzere Meclise sunmak
  2. Kurum personelinin pasaport ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek
  1. 3308 Sayılı Kanun gereği stajyer öğrencilerin iş ve işlemlerini yürütmek
  1. Birimlerin oluşturulması, kaldırılması, teşkilat şemasının güncellenmesine ilişkin ilgili birimlerden gelen talepleri Meclise sunmak ve Meclis kararları doğrultusunda iş ve işlemleri yürütmek

Müdürün görev ve yetkileri

MADDE 8 - (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün genel görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde Müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlaması ile ilgili çalışmalar yürütmek, müdürlüğün görevleri ile ilgili olarak diğer kurumlarla veya kurum içi müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak,
  2. Müdürlük adına yapılacak harcamalarda gerçekleştirme görevlisi ile avans ve maaş mutemedini belirlemek,
  3. Müdürlüğün Çalışma Yönetmeliğinin hazırlanmasını veya varsa yürürlükteki yönetmeliğin güncelleme ihtiyaçlarının gereğini yerine getirilmesini sağlamak için; Meclise iletmek üzere Başkanlık Makamına sunmak, ihtiyaç halinde yönergeler hazırlayarak uygulamaya koymak ve yürütmek

ç) Müdürlüğe ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmek ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,

  1. Stratejik Plan ve Performans Programı kapsamında, müdürlüğün görev alanına giren konularda, amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek için gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak,
  2. Yasal süre içerisinde müdürlüğün Birim Faaliyet Raporunu hazırlayarak Faaliyet Raporunu hazırlayan birime iletmek,
  3. Performans Programı doğrultusunda müdürlüğün bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini, yıllık yatırım programını hazırlamak,
  4. Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlayarak imza yetki yönergesi çerçevesinde paraflamak veya imzalamak,

ğ) Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek, teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak,

  1. Müdürlüğe gelen evrağı incelemek, evrak kabul şartlarına uygun değilse reddetmek, kabul şartlarına uygunsa ilgilisine havale etmek veya havale ettirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak,

ı) Yapılan çalışmalar hakkında Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısına rapor vermek,

  1. İç Kontrol Eylem Planı Esasları gereğince müdürlük personelinin çalışma performansını değerlendirmek,
  1. Disiplin Amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  2. Yönetimindeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek. Çalışanların iş koordinasyonunu, birim içi çalışma akışını kontrol etmek,
  1. Müdürlüğü; Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer müdürlüklerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan; Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının bilgisi dâhilinde temsil etmek,
  1. Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmek,

n) İlgili Mevzuat hükümleri çerçevesinde müdürlük bütçesini yapmak,

o) Yokluğunda görevlerinin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak kişiyi vekâlet verilmesi için İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ’ne önerir,

ö) Emrindeki personele iş tariflerini açıklamak, müdürlük işleyişinin sağlıklı yürümesini sağlamak amacıyla personeli yetiştirmek. Onların iş tariflerindeki görev ve sorumluluklarını anlamalarını sağlamak,

  1. Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün özel görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
  1. İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar
  2. Mevzuat hükümleri gereğince işçi, memur ve sözleşmeli personelin atanmalarının önerilmesi ve takibini sağlamak
  3. Tüm belediye personelinin mesaiye giriş ve çıkışlarının kontrolünü yapmak ve Başkanlık Makamına rapor sunmak

ç) Belediye teşkilat şemasının hazırlanmasını sağlamak

  1. Belediyenin istihdam yönetimi, işgücü planlaması, performans değerlendirme, öneri ödül sistemi, kurum personeline yönelik hizmet içi eğitim ve diğer eğitim faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde yönetimce belirlenmiş genel politika ve prensiplere uygun olarak planlamak, organize etmek ve yürütmekten; bu amaçla öneriler hazırlamak, araştırmalar yapmak, tüm birimlerin uyum içinde çalışabilmesi için personel seçim ve yerleştirmesini yapmak, personele yönelik verimi artırıcı çalışmalar yapmak

Birimlerin/Büroların yetki ve sorumlulukları

MADDE 9 İDARİ BİRİM (İNS-BK.1) Genel görevleri

  1. Taşınır Kontrol İşlemleri: Müdürlükte bulunan demirbaş malzemesinin ve taşınırların kayıtlarını tutmak ve kırtasiye malzeme ihtiyacını temin edilmesini sağlamak (Hukuki Dayanak No:3)
  2. Müdürlük Kalemi: Müdürlükte yapılan yazışmaları konularına göre tasnif ederek arşivleme işlemlerini yapmak, gelen evrak, giden evrak ve dilekçe kayıtları tutularak havalesi yapılan evrakların ilgili personele ve servislere zimmetinin yapmak, evrak sürelerini takip etmek ve resmi yazışmaya ilişkin diğer işlemleri yürütmek (Hukuki Dayanak No:5)
  3. Müdürlük Sekretaryası: Müdürlüğe bağlı diğer birimlere sekretarya hizmeti sağlamak, toplantı organizasyon faaliyetleri ve toplantı tutanağı düzenlenmesi gibi idari konularda destek vermek

Özel Görevleri

a) Personel Kimliği: Belediye personeline kimlik kartı vermek

MEMUR ÖZLÜK ŞEFLİĞİ (İNS-BK.2) Özel görevleri

  1. Memuriyet İşlemleri: Memurların kanunlar ve ilgili mevzuat çerçevesinde göreve başlayış, görevden ayrılış, terfi ve kademe ilerlemeleri, öğrenim değişikliği, borçlanma, vekâlet görevi, ikinci görev, yer değiştirme, geçici görev, nakil, istifa, çıkarılma, silahaltına alınma ve terhislerinde göreve dönmelerine ilişkin iş ve işlemlerini yapmak b) Memur Kadro İşlemleri: Kadro ihtiyacını tespit etmek, kadroların iptal ve ihdası için öneriler hazırlamak, iptal ihdas cetveli düzenleyerek gerekçeleri ile birlikte Belediye Meclisine sunarak kadroların değişiklik ve ihdasını sağlamak
  1. Memur Maaş İşlemleri: Belediye bünyesinde 657 sayılı yasa kapsamında çalışan personelin maaş ve ücret ödemesine esas puantaj, derece, kademe, terfi, icra kesintisi, rapor, kişi borcu, askerlik borçlanması, özel sigorta, doğum, ölüm, evlenme, aile yardımı gibi her türlü bilginin elektronik ortama veri girişini yaparak ilgili harcama birimlerine göndermek

ç) Memur SGK İşlemleri: 657 sayılı yasaya tabi personelin emekli kesenekleri ve kurum karşılıklarının tahakkuk ve takip işlemlerini yapmak, aylık prim ve hizmet belgelerini tanzim etmek, Sosyal Güvenlik Kurumuna internet ortamında bildirgelerini göndermek

  1. MOSİP Sistemi: 657 sayılı yasaya tabi iken emekli olan personelimize Sosyal Güvenlik Kurumunca ödenen ve MOSİP sistemi üzerinden Belediyemize bildirilen faturalı alacakları (Emekli ikramiyesi, makam ve görev tazminatları) ilgili harcama birimine bildirmek
  2. Maaş Yazışmaları: İcra, Kefalet Sandığı, Emekli Sandığı vs. yazışmalarını yapmak f) Kefalet Sandığı İşlemleri: Her üç ayda bir (bir dönem) Kefalet Sandığı bordrolarını oluşturup, Kefalet Sandığı Genel Müdürlüğüne gönderme işlemlerini yapmak
  1. Yurt içi/Yurt dışı Geçici Görev Yolluğu İşlemleri: Yurt içi veya yurt dışında görevli personelin harcırah işlemlerini yapmak,

ğ) Sosyal Yardım Ödenek İşlemleri: Toplu iş sözleşmesi gereği ödenmesi gereken tüm sosyal yardım dosyalarını hazırlamak ve Mali Hizmetler Müdürlüğü Muhasebe Şefliğine teslim etmek, dosya kontrolleri yapıldıktan sonra ücret listelerini bankaya internet ortamında göndermek

  1. Stajyer İşlemleri: Öğrenim gören stajyerlerin maaş işlemlerini yapmak

ı) Huzur Hakkı İşlemleri: Belediye Meclis ve Encümen Üyeleri huzur haklarının tahakkuk işlemlerini yapmak

  1. Aday Memur İşlemleri: Başarılı aday memurların asalet onaylarını, başarısız adayların da kayıt kapama işlemlerini yapmak
  1. Memur Ödül İşlemleri: Ödül, başarı ve üstün başarı belgesi verilmesi, görevden çekilme, disiplin cezaları, görevden uzaklaştırma işlemlerini yapmak
  2. Memur Hizmet Birleştirme İşlemleri: Başka kurumlarda hizmetleri olduğunu bildirenlerin hizmet birleştirme işlemlerini yürüterek intibaklarının yapılmasını sağlamak l) Memur Hukuki Süreç: Memurların kurumla ilgili davalarında Hukuk İşleri Müdürlüğüne ve mahkemelere gerekli bilgilerin verilmesini sağlamak

m) Memur İzin İşlemleri: Yıllık, mazeret, hastalık ve aylıksız izin onayları ile ilgili işlemleri yapmak

  1. Memur İstirahat Raporu: Memur personelin İstirahat Raporu Görüntüleme Uygulaması üzerinden raporlarının kontrol edilmesi ve İş kazası geçiren personel hakkında tutulan tutanak baz alınarak Devlet Memurları İş Kazası Bildirim Formu üzerinden Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirim yapmak

ö) Memur Pasaport İşlemleri: 1, 2 ve 3’üncü dereceli kadrolardaki personelin hususi pasaport işlemlerini yapmak, diğer memur ve sözleşmeli personelin vize işlemleri için belgeleri hazırlamak

  1. Memur Avans İşlemleri: Avans işlemlerini başlatıp, avans takibi yapmak; avansı kapatma işlerini yapmak
  1. Memur HİTAP Programı: Hizmet Takip Programına (HİTAP) memur personelin tüm özlük bilgilerinin ve emekliliğe kadar olan tüm sürecinin eksiksiz ve zamanında giriş yapılmasını sağlamak
  2. Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği: Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarını kazananların atamaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek

ş) Staj İşlemleri: Öğrenim görüp Kurumumuza başvuran stajyerlerin başvuru işlemlerinin değerlendirip kabul edilenlerin kayıt işlemlerini yapmak

  1. Kurul ve Komisyon İşlemleri: Mevzuatlar ve Toplu İş Sözleşmesi gereği oluşturulan memur kurul ve komisyonları tarafından alınan kararların iş ve işlemlerini yürütmek
  2. Memura Gelen Hukuki Evrakların Tebliğ İşlemleri: İçişleri Bakanlığı, Cumhuriyet Başsavcılığı, Danıştay vb. kurumlardan gelen kararların ilgili personele tebliğini yaparak alınan tebliğ/tebellüğ belgelerini ilgili kuruma göndermek

İŞÇİ ÖZLÜK ŞEFLİĞİ (İNS-BK.3) Özel görevleri

  1. İşçi Temini: Belediyede ilgili kanunlar ve toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre işçi çalıştıran tüm müdürlüklerin işçi ihtiyaçlarını karşılamak
  2. İşçi Tazminat: Giriş ve çıkış bildirgeleri için Başkanlık Oluru almak, kıdem tazminatı almaya hak kazanan personelin tazminatını hesaplamak
  3. Engelli ve Hükümlü İşçi Personel: 4857 Sayılı Kanunun 30’uncu maddesi kapsamında çalıştırılması zorunlu olan özürlü ve eski hükümlülerin çalışması için gerekli yasal işlemleri yapmak (Hukuki Dayanak No:4)

ç) İşçi Maaş İşlemleri: Belediye bünyesinde, 4857 sayılı yasa ve 5393 sayılı yasa kapsamında çalışan personelin ( şirket personeli hariç) maaş ve ücret ödemesine esas puantaj, icra kesintisi, rapor, kişi borcu, askerlik borçlanması, özel sigorta, doğum, ölüm, evlenme, aile yardımı ve kıdemli işçiliği teşvik primi gibi her türlü bilginin elektronik ortama veri girişini yaparak ilgili harcama birimlerine göndermek

a) İşçi Prim İşlemleri: 4857 ve 5393 sayılı yasaya tabi personelin yasal primlerinin tahakkuk ve takip işlemlerini yapmak, aylık prim ve hizmet belgelerini tanzim etmek, Sosyal

Güvenlik Kurumuna internet ortamında bildirgelerini göndermek

  1. İşçi Maaş Yazışmaları: İcra ve benzeri yazışmalarını yapmak
  2. Arşivleme: Personelin ücret ve ücrete esas teşkil edecek kayıtlarının düzenli olmasını ve yasal süresinde saklanmasını sağlamak
  3. İşçi Sigorta Prim İşlemleri: Personelin aylık sigorta prim bildirgelerini yasal süresi içerisinde SGK’ ya göndermek
  4. İşçi Emeklilik: Emekliliğe hak kazanan işçilerin emeklilik işlemlerini yapmak

ğ) İşçi İstifa: Görevinden istifa eden işçilerin kayıt kapama işlemlerini yapmak

  1. İşçi İzin: Yıllık Ücretli İzin Yönetmeliğine göre izin hakkı olan işçilerin izin kurulu tarafından hazırlanan izin çizelgelerini işveren onayına sunmak ve takibini yapmak, izin belgelerini muhafaza etmek

ı) İşçi İş Feshi: İşe alınan işçiler ile çeşitli nedenlerle iş akitleri fesih edilen işçiler için gerekli formları düzenleyerek ilgili kurumlara bildirimde bulunmak

  1. İşçi Sözleşme: Toplu iş sözleşmesine ilişkin alt yapıyı hazırlamak
  1. İşçi İşkur İşlemleri: İŞKUR’a sistem üzerinden her ay iş gücü çizelgelerini göndermek
  2. İşçi SGK İşlemleri: Personelin Sosyal Güvenlik Kurumu Sistemi üzerinden raporlarının kontrol edilmesi ve İş kazası geçiren personel hakkında tutulan tutanak baz alınarak Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirim yapılması
  1. İşçiye Gelen Hukuki Evrakların Tebliğ İşlemleri: İşçilerin kurum ile ilgili davalarında

Hukuk İşleri Müdürlüğüne ve mahkemelere gerekli bilgilerin verilmesini sağlamak

  1. Kurul ve Komisyon İşlemleri: Mevzuatlar ve Toplu İş Sözleşmesi gereği oluşturulan işçi kurul ve komisyonları tarafından alınan kararların iş ve işlemlerini yürütmek
  2. İşçi Kadro İşlemleri: Kadro ihtiyacını tespit etmek, kadroların iptal ve ihdası için öneriler hazırlamak, iptal ihdas cetveli düzenlemek gerekçeleri ile birlikte Belediye Meclisine sunarak kadroların değişiklik ve ihdasını sağlamak

o)İşçi Ödeme İşleri: Personelin ücret ve ücrete esas teşkil edecek kayıtlarının düzenli olmasını ve yasal süresinde saklanmasını sağlamak

ö) İşçi Giriş-Çıkış Takibi: Mesai saatlerinin takibi ve raporlanmasını yapmak

HİZMET ALIMI PERSONEL İŞLERİ ŞEFLİĞİ (İNS-BK.4) Özel görevleri

  1. Hizmet Alımı Personel İşlemleri: Müdürlüğümüz bünyesinde bulunan hizmet alımı personelinin istihdamı, özlük işleri, hak ediş ve maaş işlemlerini yürütmek
  2. Hizmet Alımı Personeli İşe Alım İşlemleri: Birimlerce ihtiyaç duyulan personel alımları için mevzuat doğrultusunda eğitim, bilgi, beceri, yeterlilik ve tecrübesine uygun unvanda personel alımları gerçekleştirmek ve her personelin görev yaptığı unvanına uygun iş kolu üzerinden şirket bünyesinden istihdam edilmesini sağlamak
  3. Hizmet Alımı Personel Yer Değişikliği: Belediye şirketi üzerinden istihdam edilen hizmet alımı personeli ile ilgili olarak birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda birimler arası personel değişikliği talepleri ile ilgili yazışma ve işlemleri yapmak

ç) Firma ile İşbirliği: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bağlı hizmet alımı ihalesi kapsamında müdürlüklerde istihdam edilen yardımcı personele ait müdürlüklerden gelen tutanak vb. evrakların yüklenici firmaya gönderilmesi ve takibinin yapılarak firmadan gelen sonucun ilgili müdürlüğe bildirilmesini sağlamak

  1. İş Talebi İşlemleri: İş talebinde bulunanların kaydını almak ve kayıtlarını güncellemek
  2. Hizmet Alımı Personeli İzin İşlemleri: 4857 Sayılı Kanuna istinaden personelin izin işlemlerine ait evrakların personelin özlük dosyasında arşivlenmesini sağlamak (Hukuki Dayanak No:4)
  3. Hizmet Alımı Personeli Disiplin İşlemleri: Belediye şirketi üzerinden istihdam edilen hizmet alımı personeli için Disiplin Kurulu tarafından verilen kararların iş ve işlemlerini yürütmek ve kuruldan gelen evrakların personelin özlük dosyasında arşivlenmesi sağlamak
  4. Hizmet Alımı Personeli Kıdem Tazminatı: Hizmet alımı personelden kıdem tazminatı ödenmesini gerektirecek şartlarda iş akdi sonlanan personelin hizmet cetvellerinin kayıt ve kontrollerini yapmak, kıdem tazminatlarının hesaplanarak gerekli iş ve işlemlerini yürütmek

ğ) Hizmet Alımı Personeli Puantaj: Belediye şirketi üzerinden istihdam edilen hizmet alımı personelinin görev yaptığı birimlerce oluşturdukları puantaj ve fazla mesai bildirimlerinin kontrol edilip, son hali verildikten sonra şirkete gönderme işlerini yürütmek

  1. Hizmet Alımı Personeli Hukuk İşlemleri: Kurumumuzda çalışan hizmet alımı personelinin davaları için gerekli bilgileri toplamak, gerektiğinde Hukuk Müdürlüğüne bilgi vermek ve davaların sonuçlarını takip etmek

ı) Hizmet Alımı Personeli Giriş-Çıkış İşlemleri: Mesai saatlerinin takibi ve raporlanması işlerini yapmak

  1. İş Sözleşmesi: Toplu iş sözleşmesine ilişkin alt yapıyı hazırlamak
  1. Hizmet Alımı Personel Dağılımı: Belediye birimlerinin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda sayı ve nitelik yönünden verimli, etkin ve ekonomik olarak personel ile ilgili dağılımı sağlamak
  2. Hizmet Alımı Personeline Gelen Hukuki Evrakların Tebliğ İşlemleri: İçişleri Bakanlığı, Cumhuriyet Başsavcılığı, Danıştay vb. kurumlardan gelen kararların ilgili personele tebliğini yaparak alınan tebliğ/tebellüğ belgelerini ilgili kuruma göndermek
  1. SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ (İNS-BK.5) Özel görevleri
  1. Önlem Alma: İlgili kanun, tüzük, yönetmelik ve yönerge hükümlerine göre gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak
  2. Çalışma Planı: İş Sağlığı ve Güvenliği Yıllık Çalışma Planını hazırlamak
  3. Sağlık Taraması: Çalışanların sağlık taramalarının yapılmasını sağlamak

ç) İSG Kurul İşlemleri: İşyerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu oluşturmak ve çalışmalarını organize etmek

  1. Organize İşlemleri: İşyerlerinde risk analizi ve değerlendirme ekiplerini organize etmek
  2. Tespit İşlemleri:            İşyerlerinde tehlikelerin tespit edilmesini, risk

değerlendirilmelerinin yapılmasını, risklerin kontrol altına alınmasını sağlamak

  1. Önlem Raporlama: Risk analizi değerlendirmesi sonucunda alınması gerekli aksiyonları planlamak, takip etmek, raporlanmasını yapmak
  2. Sınıflandırma: İşyerlerini tehlike sınıflarına göre sınıflandırmak; tehlike sınıflarına göre, yapılması zorunlu olan çalışmaları belirlemek

ğ) Eğitim İşleri: Çalışanların yıllık eğitim planı doğrultusunda ve Eğitim Birimi koordinasyonunda eğitimlerinin almasını sağlamak ve gerekli organizasyonları yapmak h) Ölçüm İşlemleri: Ortam ölçümlerinin (hava, gaz, gürültü, aydınlatma, toz) yapılmasını sağlamak

ı) Periyodik Bakım: İş Ekipmanlarının periyodik kontrollerinin yapılmasını kontrol etmek

  1. İnceleme: İş kazalarının yerinde incelenmesi, nedenlerinin saptanması ve kazaların önlenmesi için gereken çalışmaların yapılmasını sağlamak
  1. İstatistik Düzenleme: İş kazaları ve meslek hastalıklarına ilişkin istatistikleri düzenlemek ve yasa gereği ilgili makamlara gönderilmesini sağlamak
  2. Teçhizat Alımı: İşyerlerine yeni bir makine, teçhizat veya ekipman alınması çalışmalarına ilgili birimin müracaatı üzerine katılmak, iş sağlığı ve güvenliği açısından görüş ve önerilerini sunmak
  1. Görüş Bildirme: Proje ve iş programlarının hazırlanması sırasında İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili konularda görüş bildirmek
  1. Donanım Eğitimleri: Kişisel koruyucu donanımların tespit ve temin çalışmalarına rehberlik etmek, bu donanımların kullanım ve bakımı ile ilgili eğitimlerinin verilmesini sağlamak
  2. İhale İşlemleri: Kamu İhale Mevzuatı çerçevesinde yapılan/yapılacak olan ihalelerde İş Sağlığı ve Güvenliği konularında rehberlik ve gözetim yapmak o) Koordinasyon İşlemleri: Birim faaliyetleri ile ilgili iç ve dış kuruluşlarla koordinasyonu kurmak, gerekli çalışmalara katılmak, çalışmalar sonucunda hazırlanan raporları Başkanlığa sunmak

ö) Denetim İşlemleri: İş Müfettişlerinin denetimlerinde hazır bulunmak, tespit edilen noksanlıkların en kısa sürede giderilmesi için ilgili ünitelerle işbirliği yapmak ve raporlarının cevaplandırılmasını sağlamak

EĞİTİM ŞEFLİĞİ (İNS-BK.6) Özel görevleri

  1. Aday Memur Eğitim İşlemleri: Kurum personelinin bilgi tazeleme, değişikliklere intibak, yeni uygulamaları tanıma, farkındalığın artırılması ve yetkinliklerin geliştirilmesi eğitimleri; devlet memurluğuna yeni atanan personelin adaylık süresince yapılması gereken temel eğitim ve hazırlayıcı eğitimleri ile kuruma nakil gelen personellerin uyum eğitimlerinin planlama ve uygulama işlerini yürütmek
  2. Eğitim Programı: Süreklilik, verimlilik, ekonomiklik ve fırsat eşitliğine dayalı hizmet içi eğitim ilkeleri doğrultusunda birimlerle işbirliği yaparak, Kurum personelinin eğitim ihtiyaçlarını değerlendirmek ve buna göre eğitim plan/programını hazırlayarak yayınlamak ve uygulanmasını sağlamak
  3. Personel Gelişimi: Personelin etkinliğini ve verimliliğini arttırmak amacıyla sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılayarak Belediyeye bağlılığını pekiştirecek ve çalışmayı özendirici hale getirecek Kurum kültürü ve bilincinin oluşmasını sağlamak

ç) Hizmet İçi Eğitim: Hizmet içi eğitim programlarının uygulanmasında kişiler, kurumlar ve birimler arasında koordinasyonu sağlamak. Hizmet içi eğitim faaliyetlerini izlemek, denetlemek, gerekli tedbirleri almak

  1. Eğitimde İşbirliği: Eğitim plan ve programlarının verimli ve etkin bir şekilde gerçekleşmesi amacıyla yurtiçinde ve yurtdışındaki kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılarak eğitim ve öğretim bakımından yararlı olabilecek imkân ve kaynakları belirlemek
  2. Yurt Dışı Eğitim İşleri: Yurt dışında eğitim çalışmalarına katılanların verecekleri raporların değerlendirilmesini yapmak ve Başkanlık Makamına sunmak
  3. Anket-Sertifika:       Eğitim faaliyetleri sonrasında yapılacak anketlerin

değerlendirilmesi ve başarılı olan katılımcılara verilecek olan belgelerin ve sertifikaların hazırlanmasını sağlamak

  1. Eğitim Konuları Bilgilendirme: Düzenlenen eğitimlerle ilgili konularda birimleri bilgilendirmek, bununla ilgili iş ve işlemleri yürütmek

ğ) Eğitim Talepleri: Belediye personeli tarafından talep edilen eğitimleri değerlendirmek

  1. Eğitime Katılmayanlar İçin Yapılacaklar: Hizmet içi eğitim çalışmalarına, geçerli bir özre dayanmaksızın katılmayanlar hakkında, personelin tabi olduğu ilgili mevzuat hükümlerinin uygulanmasını sağlamak

ı) Kurum Dışı Eğitimler: Kurum ve Kuruluşlardan gelen seminer, kurs ve panel yazılarına istinaden eğitime katılması uygun personelin bilgilendirme ve görevlendirme işlerini yürütmek

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Genel Hükümler

Yönetmelikte yer almayan hususlar

MADDE 10 - (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 11 - (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisince kabul edildikten ve Belediye web sitesinde (www.maltepe.bel.tr) yayınlandıktan sonra yürürlüğe girer. Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile önceki yönetmelik yürürlükten kalkar.

Yürütme

MADDE 12    - (1) Bu yönetmelik hükümleri Maltepe Belediye Başkanı adına İnsan

Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından yürütülür.